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2007年10月1日月曜日

Mitsubishi Evo X Out Now






Tokyo, October 1, 2007 — Mitsubishi Motors Corporation announces today that it will launch the Lancer Evolution X high-performance 4WD sedan, newest of the company's legendary vehicles, on October 1 at dealerships throughout Japan. Featuring a new platform, engine, and exterior and interior designs, the totally redesigned 2.0-liter model will carry a tax-inclusive price tag ranging from 2,997,750 to 3,750,600. Models fitted with the Twin Clutch SST transmission are due to be launched towards the end of November.

Exterior
The exterior is crafted with sophisticated and aggressive styling to give the low-and-wide squat stance body an aerodynamically clean profile that flows liquidly from the inverted-slant nose over the roof to the tail end, using wind-tunnel proven aero parts.
-Molded around the inverted-slant nose and trapezoidal grille, the aggressive and powerful front fascia features larger air intake openings and new ducting for superior engine cooling and aerodynamics and leaves no doubt as to Lancer Evolution X's high performance.
-The engine hood air outlet and fender vents effectively exhaust heat from the engine compartment. Together with the engine hood air scoop that supplies cooling air to the turbocharger these elements give vivid accent to Evolution X's exterior looks.
-The oversize rear spoiler — standard on the GSR — uses a twisted-section wing panel with different attack angles at its ends and in the center portion to match the airflow over the body surface.
-A large undercover rectifies underbody airflow for better aerodynamics and also improves drivetrain cooling. The underside of the rear bumper employs a diffuser design that helps to exhaust the underbody airflow more effectively and also adds a distinguishing touch to the rear view.
-The Stylish Exterior Package option uses a chrome finish for the front grille lattice and beltline molding, body color-keyed fender vents and adds fog lamps to give the exterior a touch of uptown elegance.
-The GSR trim level is offered in a lineup of five body colors designed to strongly project a functionally aesthetic image and including a vividly sporty Red Metallic and a new classy and deep-hue Phantom Black Pearl. RS is offered in two body colors, including White Solid which is exclusive to this trim level.

Powertrain
Engine
-Lancer Evolution X is powered by a new turbocharged engine that adds a high-performance turbocharger to the 4B11-type 2.0-liter 4-cylinder 16-valve DOHC MIVEC unit used in the Galant Fortis. Developing more power over the full rev range, this engine generates more torque at 422 Nm (43.0 kg-m)/3500 rpm and has better response than its 4G63 predecessor. The new engine is also lighter and returns better environmental performance.
-The application of continuously variable valve timing technology (MIVEC) to both intake and exhaust camshafts realizes valve timing optimally matched to engine speed and load to stabilize combustion characteristics and allow the engine to develop more power over the full rev range. It also improves emissions performance. Lancer Evolution X earns a 3-star rating for emissions that are 50% under the Japanese 2005 Emissions Standards levels.
-The new engine, excluding auxiliary equipment, is 12 kg lighter than the 4G63 thanks to the use of a die-cast aluminum cylinder block, head cover and chain case.
-Using a titanium-aluminum alloy turbine wheel and aluminum alloy compressor wheel, the turbocharger features a shape-optimized compressor wheel that improves boost response and increases low-end and mid-range torque.
-The adoption of a rearward facing exhaust manifold layout has, as well as improving exhaust efficiency, allowed the engine to be mounted lower, lowering the center of gravity. Other innovations have reduced intake/exhaust system losses and valvetrain friction, contributing to improved engine performance.

外面は洗練されたと制作され、低及び広いsquat スタンスボディに液状に流れる空気力学的にきれいなプロフィールを与える積極的なスタイルを作ることは屋根上の鼻をから風トンネルによって証明される航空 機の部品を使用してテールエンドに、逆さに傾ける。- のまわりで形成されて鼻を逆さに傾ければ台形グリル、積極的で、強力な前部看板は優秀なエンジンの冷却及び空気力学のためのより大きい空気取り入れ口の入 り口そして新しいダクティングを特色にし、Lancer の進化X の高性能に関して疑いを残す。- エンジンのフードの空気出口およびフェンダーはエンジン室からの排気熱を効果的に出す。ターボチャージャーに冷却用空気を供給するエンジンのフードの空気 スコップとともにこれらの要素は進化X の外部の一見に鮮やかなアクセントを与える。- 特大後部スポイラー- GSR の標準- ボディ表面上の気流に一致させる使用端にそして中心の部分の異なった迎え角のねじセクション翼のパネル。- 大きいundercover よりよい空気力学のための本体下部の気流を調整し、またdrivetrain の冷却を増進する。リヤバンパーの下側は助けが本体下部の気流をまた背面図に効果的に排出するために区別の接触を加える拡散器の設計を用い。- 流行の外部のパッケージの選択は前部グリルの格子及び流れ作業の鋳造物のためにクロム終わりを使用する、外面にuptown 優雅の接触を与えるためにボディによって色調整されるフェンダーは霧ランプを出し、加える。- GSR のトリムのレベルは強く機能的に審美的なイメージおよび鮮やかにスポーティで赤い金属及び新しく上品なおよび深色相の幻影の黒い真珠を含んでいることを写 し出すように設計されている5 つの実体色の整列で提供される。RS はこのトリムのレベルに排他的である白い固体を含む2 つの実体色で、提供される。

Lancer の進化X は新しいのによってturbocharged Galant Fortis で使用される4B11 タイプ2.0 リットル4 シリンダー16 弁DOHC MIVEC の単位に高性能ターボチャージャーを加えるエンジンを動力を与えられる。完全なrev の範囲上のより多くの力を発達させて、このエンジンは422 Nm でより多くのトルクを発生させる(43.0 キログラムm)/3500 rpm に4G63 前任者よりよい応答があり。新しいエンジンはライターまた、よりよい環境性能を戻す。- 取入口及び排気の両方カムシャフトへの絶えず可変的な弁のタイミングの技術(MIVEC) の適用は燃焼の特徴を安定させ、エンジンが完全なrev の範囲上のより多くの力を発達させるように最上にエンジンスピード及び負荷に一致する弁のタイミングを実現する。それはまた放出性能を増進する。 Lancer の進化X は2005 のエミッション規格のレベル日本人の下に50% である放出のための3 星の評価を得る。- 新しいエンジンは、付属装置除いて、ダイカストで形造られたアルミニウムシリンダブロック、頭部カバーおよびチェーンケースの使用のおかげで4G63 より12 キログラムのライターである。、ターボチャージャーは- チタニウムアルミニウム合金のタービン車輪そしてアルミ合金の圧縮機の車輪を使用して…倍力応答を増進し、低終り及び中央のトルクを高める形最大限に活用 された圧縮機の車輪を特色にする。- 後の表面仕上げの排気多岐管のレイアウトの採用はより低く取付けられるべきエンジンを与えられる排気の効率の増進と同様、持っていて重心を下げる。他の革 新は増進されたエンジンの性能に貢献するintake/exhaust のシステム損失及びvalvetrain の摩擦を減らした。

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1 TAKATA DOME NSX
2 MOTUL AUTECH Z
3 Forum Eng. SC430
4 EPSON NSX
5 WOODONE ADVAN Clarion Z
6 houzan 宝山 TOM'S SC430
7 REAL NSX
8 ECLIPSE ADVAN SC430
9 BANDAI 00 DUNLOP SC430
10 DENSO SARD SC430
11 YellowHat YMS モバHO ! TOMICA Z
12 ARTA NSX
13 XANAVI NISMO Z
14
ZENT CERUMO SC430

X RAYBRIG NSX
X CALSONIC IMPUL Z

Complete Results at SuperGT Net

Super GT Round 7 Race Results (GT 300)

Pos / Machine

1 YUNKER-POWER TAISAN PORSCHE
2 WILLCOM ADVAN VEMAC408R
3 ARTA Garaiya
4 KUMHO Proμ MACH-GO 320R
5 GREEN-TEC KUMHO BOXSTER-GT
6 Privée KENZO Asset Shiden
7 houzan 宝山 DUNLOP Z
8 RE AMEMIYA ADVAN RX-7
9 DOUBLEHEAD apr MR-S
10 EBBRO 350R
11 CUSCO DUNLOP SUBARU IMPREZA
12 ADVAN UEMATSU 320R
13 TOTAL BENEFIT JIM CENTER F360
14 DHG ADVAN FORD GT
15 LEYJUN DUNLOP MT900
16 Rakuten BOMEX 320R
17 HANKOOK NSC PORSCHE
18 WedsSport Celica
19
triple a GALLARDO RG-3
20
NOMAD GAIKOKUYA ADVAN GT3-RS
21
TOY STORY Racing apr MR-S
22
triple a GALLARDO RG-3
23
ENDLESS ADVAN SENZAIKAKUMEI Z
24
houzan 宝山 DUNLOP Z

X KUMHO GREEN-TEC BOXSTER-GT

Complete Results at SuperGT Net

Best Top for the Race :

GT500 Best Lap Top3 :


1'47.437 : No.18 TAKATA DOME NSX (Takashi Kogure)
1'47.736 : No.32 EPSON NSX (Fabio CARBONE)
1'47.872 : No.38 ZENT CERUMO SC430 (Toranosuke Takagi)

GT300 Best Lap Top3 :


1'56.800 : No.26 YUNKER-POWER TAISAN PORSCHE (Nobuteru Taniguchi)
1'57.002 : No.101 TOY STORY Racing apr MR-S (Hiroaki Ishiura)
1'57.030 : No.4 EBBRO 350R (Tetsuya Tanaka)